Fastlæggelse af projekt

Fase 1. Går du eller din forening og tænker på at få altan? Så kontakt os endelig. Vi kommer straks med forslag til mulige altanløsninger - til placering, udformning, æstetik, byggeteknik og økonomi. Og jo tidligere denne vifte af spørgsmål er afklaret jo hurtigere er I i mål med en løsning - den optimale løsning.

Indgåelse af aftale

Fase 2. På baggrund af en fastlagt ramme for et projekt, gennemarbejdet under fase 1, udarbejder vi et tilbud som omfatter alle ydelser for projektets gennemførelse. Også omkostninger til bl.a. administration, strømforbrug og bygherres forsikring estimeres.

Myndighedsbehandling, byggetilladelse

Fase 3. Med udgangspunkt i aftalen indgået under fase 2, udarbejdes et myndighedsprojekt bestående af tegninger og projektbeskrivelse. Projektmaterialet indsendes til kommunens byggemyndighed, hvor sagsbehandlingen kan variere fra 2 og 4 måneder.

byggefasen

Fase 4. Først indrettes byggepladsen med bl.a. plads til skur til montører og materialer, og straks herefter påbegyndes monteringsarbejdet som under normale omstændigheder udføres fra en arbejdsplatform. Arbejdet tilrettelægges med tanke på mindst mulig gene for ejendommens beboer og med kortest mulig monteringsperiode.

Aflevering og afhjælpning af fejl og mangler

Fase 5. Når monteringsarbejdet er gennemført afholdes en afleveringsforretning, hvor bygherre og Urban deltager. Alle arbejder gennemgås, og der udfærdiges en afleveringsrapport som viser evt. fejl og mangler - som straks herefter afhjælpes.

1-årseftersyn

Fase 6. Et år fra afleveringsdato gennemføres et 1-årseftersyn, hvor evt. fejl, som er opstået siden afleveringen, registreres og afhjælpes.

Sammenfattende bemærkning

Erfaringen viser, at faserne 1-5 løber over 1 til mange år, så det er af største vigtighed for så kort en procestid som overhoved muligt, at der i alle faser er fuld fokus på udvikling af projektet. Urban Altan stiller sig gerne til rådighed for at medvirke til en kort og behagelig procestid.